Ustvarjanje spletnega posla z blogom [zakaj paziti na seo optimizacijo bloga]
Posted on February 23, 2017 | By Andrej
Tukaj je objavljen pogovor za tiste, ki jih zanima ustvarjanje spletnega posla z blogom.
Razprav in debat o tem ali je mogoče preko spleta zgraditi svoj posel, je na internetu neskončno. Kot pri vsaki drugi stvari, so ti, ki pravijo, da je mogoče, so ti, ki pravijo, da ni mogoče, so ti, ki dejansko od tega živijo, so ti, ki poskušajo in so ti, ki so poskušali.
Skratka, kot vsepovsod drugje, paleta zagovornikov, pristašev in kontrašev.
Sam ne skrivam ambicij, da si postavim povsem samostojen spletni posel. Povezan s prodajo, jasno, in s pisnim ustvarjanjem na spletu. Drugače se najbrž v pisanje ne bi niti podal.
Pogovarjali smo se z lastnikom spletne strani, ki upravlja spletni marketing – MatijaZajšek.com
Ustvarjanje spletnega posla z blogom
Absoluten zaslužek, zdaj po letu in pol ustvarjanja, tako, da bi lahko rekel, to je to in drugega ne potrebujem, jasno, da (še) ni. Je pa zaslužek že.
Ker sem pač večni optimist (a realist), se mi to zdi plus. Še posebej, če razmislim, kje sem s spletnimi projekti in predvsem, kje sem z znanjem in spletnimi izkušnjami bil lansko leto v ta čas.
Če dobro pomislim, se je prvi obisk lani v ta čas, na ProdajiProdornih, šele začel. Ne spomnim se točno (evidence pa takrat še tudi nisem vodil), a zdi se mi, da so prva povpraševanja na ProdajoProdornih priletela v juniju. In sicer takrat še na temo otroških sob, o katerih je pisala Suzana, takrat še na ProdajiProdornih.
Prva resna, večja (ali pa vsaj opazna količina) povpraševanj, se je na ProdajiProdornih začela dogajati šele decembra 2013 (se pravi, debelo leto (16-ti mesec od kar so začele nastajati prve vsebine).
Naj vas to ne prestraši :).
Po tem sem ugotovil, da za pohištvenike in tiste, ki so se iz te branže priključevali ProdajiProdornih zraven, ni za pridobivanje povpraševanj sama domena prodajaprodornih, najboljše izbrano ime.
In sem, bolj po naključju, naletel na prosto domeno mizarstvo.si, kamor smo, logično, na hitrco, prestavili vse pisce in bodoče soustvarjalce iz pohištvene branže.
Aprila letos smo stran postavili, 3 mesece po tem, stran žanje povpraševanja. Evidentirana, v za sezonske čase pohištvene branže “zadovoljivih” številkah in z vedno več udeleženci, ki verjamejo v projekt.
Skratka. Razlika med prvimi začetki na ProdajiProdornih in drugim projektom (Mizarstvo.si) je v tem:
PP – 16 mesecev do prve resne številke povpraševanj na dan (vsaj eno na dan)
Mizarstvo.si – 3 meseci do istega rezultata
Vmes pa seveda premetavanje še ostalih strani, predvsem pa učenje in testiranje kaj deluje in kaj ne, branje ogromno literature, delanje napak v nepreštetih (in na srečo že tudi pozabljenih :)), enormnih količinah.
Ali od pisanja zdaj lahko živim?
Kje pa….
Živim od prodaje. In svetovanja kako pridobivati kontakte preko spleta.
Še to: z internetom se nisem spoznal v zadnjih dveh letih. Že prej sem delal kot vodja prodaje v drugih službah in pri podjetjih in smo, jasno, internetni kanal, pri nekaterih bolj, pri drugih manj, posrečeno, vkomponirali v prodajo.
Ampak, odkrito priznam, da sem prej deloval “iz teorije”. Tako bi moralo biti, to deluje, to ne….
Čisto druga zgodba je, ko si postavljen pred izziv, da sam iz interneta narediš posel.
Takrat nekaj kar ne deluje ni pozabljeno, boli (tudi finančno) in predvsem, če ste iz pravega testa, ne da miru, dokler ne ugotovite, kako deluje.
Med vsem tem sem si vmes zapomnil nekaj modrosti drugih (izkušenejših in bistveno dalj časa vpetih v spletni posel), s katerimi se danes globoko strinjam.
Zakaj je SEO optimizacija pomembna pri ustvarjanju bloga?
Prva naloga uspešnega bloganja (za komercialne namene), je pripeljati na speltno stran, nove obiskovalce. Teh pa ne bo, če naše blog vsebine, ne bodo seo optimizirane – se pravi, napisane tako, kot Google priporoča, da so napisane, z namenom, da jih iskalnik bolje razume (in tudi oceni, na kateri pozicij v iskalniku Google, jih naj prikaže).
Seo optimizacija bloga pomeni, da moramo paziti na pravilno rabo ključnih besed (spletne blog zapise, pa optimiziramo na te ključne besede, ki jih speltni uporabniki Googla, vtipkujejo v iskalnik). Nobenega smisla namreč nima, da samo pišemo blog (o čemerkoli), če vsebina, ki jo objavimo na blogu, ni SEO optimizirana. Saj tako te vsebine (za katero smo porabili kar nekaj časa), ne bo Google uvrstil visoko v iskalniku, posledično pa je uporaabniki, ne bodo videli.
Po nekaterih raziskavah, je danes 70% spletnih strani brez bloga, tiste, ki pa ga imajo, pa imajo pogosto vsebine na blogu, pisane pač zato, ker menijo, da blog mora imeti vsebine. A to ne drži. Bolje, kot, da imamo poln blog, seo neoptimiziranih vsebin, je da bloga sploh nimamo. Ker nam več url naslovov preprosto najeda t.i crawl budžet, za vsebine, ki jih ne vidi in ne prebere nihče.
V pomoč in dodatno pojasnitev: The ultimate list of reasons why you should need search engine optimization
Glejte tudi: 4 najpomembnejše točke, preden se zapodite v spletno prodajo
Z željo, da vam pomagajo za ustvarjanje spletnega posla z blogom, tukaj:
- glavni cilj na spletu naj bo ugotoviti kaj deluje in kaj ne. Ko enkrat ugotovite kako delati pravilno, pa samo gasa.
- internet je lahko največji kradljivec vašega časa. Ne padite na to. FB boljše izklopiti, ko imate svoje delo.
- niti ne trudite se začeti z bloganjem, če nimate definiranega cilja
- testirajte in opazujte, a vam za testiranje ni (za začetek) treba najemati najprefinejših Nasinih spletnih orodij in klobas. Zadoščate vi sami – s pozornim opazovanjem.
- anyone can do it – ampak, kot vsepovsod, predanost, disciplina, volja, pripravljenost (in možnost) za dolgoročni tek, so plusi.
Toliko tokrat. Na vaš uspeh. V sezonsko ugodnih in neugodnih dneh (ali mesecih :)).
p.s.: just received a new demand (povpraševanje). Nice feeling.
oznake besedila: Ustvarjanje spletnega posla z blogom