SEO svetovanje [Pomoč pri iskanju ustreznega SEO svetovalca]
Posted on May 21, 2020 | By Andrej
SEO optimizacija spletnih strani (ki spada v širše okrilje t.i iskalnega digitalnega marketinga (SEM), zajema znanja, ki podjetjem in lastnikom spletnih strani, pomagajo do višjih uvrstitev na Googlu, interesenti za SEO svetovanje pa vse bolj posegajo po SEO svetovalcih z namenom, da izvajanje SEO optimizacije, “pospravite pod svojo streho” – saj vas vedno več ugotavlja, da je promocija in iskanje kupcev čez Google Ads, iz leta v leto dražje, hkrati pa je tudi stopnja CTR na organske prikaze visoko uvrščenih mestih na prvi strani Googla, neprimerno višja, kot stopnja CTR na Google Ads.
Spodaj so objavljeni odgovori na najbolj pogosto postavljana vprašanja za tiste, ki jih zanima SEO svetovanje:
Iz vsebine
Oblike SEO svetovanj & možnosti za SEO izobraževanje
Izobraziti se za SEO optimizacijo je mogoče se na različne načine. Najpogostejše oblike SEO svetovanj so naslednje:
- udeležba na SEO tečajih, predavanjih in delavnicah
- prebiranji knjig o SEO optimizaciji
- prebiranje blogov in spletnih strani o spletni optimizaciji
- sledenje SEO strokovnjakom na družabnih omrežjih in spletnih forumih
- najem SEO strokovnjakov in svetovalcev
Za vsakega interesenta za optimizacijo spletnih strani, je najbrž pot do prejema znanj o spletni optimizaciji, drugačna in vsakemu med nami, zagotovo bolj ustreza svoj/njegov način pridobivanja znanj o optimizaciji za Google, vseeno pa, zaradi poplave ponudnikov in oblik SEO znanj, ni povsem vseeno za kakšno obliko SEO svetovanja, se interesenti odločate. Knjige o SEO optimizaciji, v fizični obliki, so pogosto “zastarele”, ker se spletna optimizacija, SEO pravila in zakonitosti, dopolnjujejo/spreminjajo tako hitro, kot se spreminja Googlov algoritem (katerega umetna inteligenca pa se uči in spreminja iz dneva v dan). Obiski SEO predavanj in delavnic so zelo priporočljivi še posebej, če so predavanja organizirana za manjše skupine ali celo individualno za posamezna podjetja – ker se v tem primeru dobre prakse SEO optimizacije, prikazujejo na primerih udeležencev predavanj. Sledenje SEO strokovnjakom je zelo priporočljivo za tiste, ki radi uporabljate družabna omrežja, SEO svetovanje v obliki mentorstva pa je primerno za freelancerje in podjetja, ki se želite optimizacije priučiti, ena na ena.
NAMIG: SEO svetovanje, ki ga boste izbrali, naj omogoča čimveč različnih možnosti svetovanja, saj se SEO optimizacija, znotraj branže deli na različne storitve (onsite SEO svetovanje, offsite SEO optimizacija, priprava SEO strategije, bloganje,…).
Vsaka izmed oblik SEO svetovanja ima tudi svoje pomankljivosti in slabosti (npr. prejemanje preveč splošnih znanj, prejemanje “zastarelih SEO nasvetov, itd…”, a boste morali interesenti za SEO svetovanje, v največ primerih, sami presoditi katera oblika svetovanja za SEO optimizacijo, je najbolj aktualna in ustrezna, za vas.
Nenazadnje, pri izbiri ustrezne oblike SEO svetovanja, ne nepomembno vlogo, igra tudi cena za SEO izobraževanje.
NAMIG: Ne glede na to, za kakšno obliko SEO svetovanja, se boste odločili, boste ugotovili, da je osnova vsem oblikam in tudi osnova optimizacije speltnih strani, na splošno, vedno ista. Za kakovostno SEO optimizacijo je potrebna kakovostna SEO analiza spletne strani. Ta pa, v prvi vrsti, sestoji iz čim bolj kakovostne analize ključnih besed, saj boljše kot so vaše objavljene spletne vsebine, optimizirane za posamezne analizirane ključne besede, večja je verjetnost za to, da bo vaša spletna stran, s SEO optimizacijo, dosegala prva mesta na Googlu.
Vas zanima kaj SEO svetovanje prinaša v praksi, spletnim trgovinam?
Ker seveda največjo večino ljudi, ki se zanimajo za SEO optimizacijo in izobraževanje o optimiziranju spletnih strani, čisto konkretno zanima kaj dobijo, ko in, če se odločijo za SEO, smo v spodnjih primerih predstavili nekaj konkretnih SEO nasvetov, ki jih največkrat prinašajo SEO svetovanja (in tudi druge oblike SEO izobraževanj).
Primer najdenih hitrih SEO rezerv za spletno trgovino Pohištvo123.si
Hiter pogled v spodnjo sliko pokaže, da bi bil enostaven SEO nasvet za trgovino Pohištvo123.si, v kategoriji kjer prodaja svoje spalnice, SEO optimizacija SEO naslova in meta opisa (description), ki po aktualnih SEO pravilih, kažeta nekaj rezerv:
SEO nasveti za optimizacijo trgovin za geografske ključne besede (t.i. lokalni SEO) – Primer cvetličarna Sanjski-Šopek.si v Škofji Loki
Ena najbolj poznanih slovenskih spletnih cvetličarn, zagotovo pa najbolj poznana cvetličarna v Škofji Loki Sanjski-Sopek.si, ima fantastično SEO optimizirano spletno stran o svoji trgovini (optimizirano za geografsko ključno besedo škofja loka).
Poglejte sliko:
NAUK: Kakovostno SEO svetovanje oz. izobraževanje v SEO, vam bo sigurno pokazalo rezerve pri t.i. geografskih ključnih besedah. Mnogo uporabnikov Googla, storitve išče na podlagi lokacije blizu njim, za visoka mesta na Googlu, s ključnimi besedami, povezanimi z geografskimi lokacijami, pa je ključno poznavanje zakonitosti t.i. local SEO pravil (vir 1).
Seo svetovanje za trgovino z naravnimi dezodoranti
Spodaj je prikazan primer preprostega SEO nasveta za trgovino z naravnimi dezodoranti. Trgovina TakoLepo.si, je v svetu naravne kozmetike, med kupci že zelo dobro poznana, saj se kozmetika TakoLepo.si prodaja že vrsto let na fizičnih lokacijah.
Kar se tiče SEO ustreznosti oz. ambicij, da bi se naravni dezodoranti odlično prodajali še preko njihove spletne trgovine, ni potrebo nič drugega, kot samo dopolniti količino izdelkov. Precej spletnih trgovin preprosto ne rangira na najvišjih mestih na Googlu, zato, ker je njihova ponudba posaemznih produktov, manjša (od konkurence).
Konkretni SEO nasveti za storitvene spletne strani
Za razliko od SEO pravil, ki se dotikajo spletnih trgovin (v poglavju zgoraj), se SEO svetovanje in izobraževanja za optimizacijo, pri storitvenih spletnih straneh, v pretežni meri, dotikajo maksimalno konvertirajočih se pristajalnih strani (t.i. landing pages).
SEO nasvet za storitve podjetja Kreal
V celoti onsite SEO optimizirane pristajalne strani poglejte npr. na spletni strani ponudbe storitev podjetja Kreal. Glede na to, da t.i. onsite SEO pravila zahtevajo uporabo ključne besede (za katero je optimiziran tekst na pristajalni spletni strani), poglejte kako je ključna beseda “inženiring” vključena v pristajalno stran, na povezavi (SEO naslov, meta opis, H1 oznaka z glavnim naslovom ter uporabljeno ključno besedo “inženiring”, vrste inženiringov v sami vsebini, alt oznaka na sliki (z uporabo ključne besede inženiring), itd,….).
SEO nasvet za medijski spletni portal Varčevanje-energije.si
Medijski spletni portal Varčevanje-energije.si je specializiran za podajanje vsebin iz področij ogrevalne tehnike, sončnih elektrarn, toplotnih črpalk, ipd…
Za razliko od drugih speltnih strani, kjer je Varčevanje-energije.si, izjemno močno z ogromno vsebinami, ponavadi SEO svetovanje za takšne portale vključuje tudi t.i. preverbo ustreznega internega linkanja, med samimi vsebinami (z namenom, da Google bolj razume povezavo med njimi, posledično pa z boljo avtoriteto spletne strani, gradimo večje zaupanje Googla do strani – kar se odraža v višjih uvrstitah medijskih portal na prvih mestih Googla).
Primer zgrajenih notranjih povezav na portalu Varčevanje-energije.si poglejte na povezavi, kjer je predstavljena vsebina, ki se osredotoča na cene toplotnih črpalk in predvsem na to, da bralcem razloži kako se investicija v toplotne črpalke povrne.
Kako izbrati ustrezno obliko SEO svetovanja
Ker je oblik in možnosti za pridobitev SEO nasvetov, precej, so spodaj napisani nekateri praktični napotki na katere se splača pomisliti, ko izbirate SEO svetovalca:
- med svetovalci poskušajte izbrati osebo, ki se s SEO optimizacijo, ukvarja redno, že več let – saj so leta, čas in izkušnje pri spletni optimizaciji sigurno, vsaj delni pokazatelj ekspertize oz. določene mere strokovnosti ponudnika svetovanja
- SEO svetovanje iščite pri nekom, ki se s SEO optimizacijo & svetovanjem, ukvarja za lasten “kruh in žep”. Pri takšnih svetovalcih obstoji večja verjetnost, da boste prejeli praktične napotke in dobre prakse – kar pa je, na koncu koncev, cilj vašega izobraževanja za SEO. Poskušajte med SEO ponudniki (SEO agencije, samostojni strokovnjaki, itd…) pregledati ponudbo vseh, ki se ne ukvarjajo samo z optimizacijo spletnih strani (za druga podjetja in internetne strani), ampak tudi, ki se ukvarjajo s svetovanjem. Več kot ima SEO svetovalec izkušenj pri podajanju svojih nasvetov in znanj, bolj ste lahko prepričani, da bodo tudi nasveti za vašo optimizacijo spletne strani, podani v nekem logičnem zaporedju, da bodo imeli “rep in glavo” in, da ne boste dobili “mačka v žaklju”.
- med ponudniki SEO svetovanj se osredotočajte na tiste, ki imajo iskreni namen predati vam vsa potrebna znanja za vaš uspeh na področju spletne optimizacije in, tiste, katerim je v interesu, da, po preteku svetovanja, znate sami, samostojno in učinkovito, izvajati lastno optimizacijo spletne strani.
NAMIG: Pri izbiri SEO svetovalcev, ne pozabite upoštevati, da nekateri SEO svetovalci in SEO agencije, za optimizacijo spletnih strani, uporabljajo plačljiva SEO orodja, drugi pa brezplačna SEO orodja. V kolikor uporabljajo plačljiva SEO orodja, utegne to kasnjeje, ko boste sami izvajali optimizacijo spletnih strani, vplivati na vašo ceno in stroške izvajanja optimizacije – saj boste, po vsej verjetnosti, ta ista SEO orodja, potrebovali tudi sami. Seznam brezplačnih, uporabnih orodij za spletno optimizacijo, najdete na povezavi SEO orodja.
Kdaj & zakaj se odločiti za SEO svetovanje
Glede na to, da je oblik za SEO svetovanje, kar nekaj (prvo poglavje zgoraj), je razumljivo, da poskušajte NAJPREJ SEO nasvete, prejeti v čim cenejši obliki in, če je le mogoče, brezplačno.
Načeloma priporočamo, da se za SEO svetovalca, odločite potem, ko ste z osnovami SEO optimizacije že seznanjeni in, ko ste morda sami že poskušali SEO optimizirati vaše ali druge spletne strani (in se je morda kje zataknilo).
Nobenega smisla nima, da si SEO svetovalca naročite ali izberete, še preden sploh razumete pomen in koristi, ki jih izvajanje spletne optimizacije, lahko prinese vašim spletnim stranem.
Glavni izziv učinkovite SEO optimizacije je, kako vzpostaviti njeno redno izvajanje, za redno, konstantno in stabilno rast vaše spletne strani na Googlu.
To pomeni, da se proces izvajanja SEO optimizacije, ne bo nikoli končal, zato je res zelo pomembno, da pred izbiro SEO svetovalca oz. oblike SEO svetovanja, razumete dodano vrednost optimiziranja spletnih strani.
NAMIG: Dodatna prednost tega, da se za SEO svetovanje odločite šele po tem, ko ste sami že nekaj energije in časa namenili optimizaciji, je tudi v tem, da znate bolj natančno ovrednotiti delo, ki je potrebno za redno izvajanje SEO optimizacije. Predvsem pisanje bloga po SEO pravilih in hkrati vzpostavitev rednega ustvarjanja spletnih, blog vsebin, za internetno stran, zna za marsikoga, ki se zanima za SEO, predstavljati velik izziv. Če blog za SEO potrebe, za spletno stran že ustvarjate sami in še posebej, če vaše dosedanje bloganje, ne prinaša rezultatov, boste lažje razumeli višino cene, ki jo za SEO svetovanje, ponujajo strokovnjak in tisti, ki se z optimizacijo spletnih strani, ukvarjajo dnevno.
V eni izmed naših blog objav, smo objavili pogovor z Matijo Zajškom, ki se s SEO optimizacijo, ukvarja 8 let (na dan te objave). V njem je govora o tem kako je pri ustvarjanju posla z blogom pomembno paziti na seo optimizacijo bloga.
Koliko stane SEO svetovanje
Cena za SEO svetovanje so zelo različne, tako kot so različne oblike in možnosti pridobitve SEO nasvetov, hkrati pa tudi tako, kot so različni ponudniki SEO svetovanj in kot je različna SEO zahtevnost vaše spletne strani.
Morda se vaša spletna stran nahaja v panogi, kjer je konkurenca na SEO področju, zelo visoka. Tam zna biti, da bo cena za SEO svetovanje, višja (še posebej, če bo v SEO svetovanje vključena tudi cena souporabe infrastrukture za SEO, SEO svetovalca).
Obenem boste iskalci SEO svetovalcev opazili, da ponudnikov SEO svetovanj, ni tako dosti, kot ste si morda, zamislili pred raziskovanjem načinov za izobraževanje v spletni optimizaciji. Še posebej v Sloveniji.
V tujini je sicer SEO mentorjev in svetovalcev, bistveno več – a so cene za SEO svetovanje, v primerjavi s slovenskimi svetovalci, bistveno višje.
V Sloveniji lahko za ceno za SEO svetovanje ena na ena, pričakujete okrog 250€ na mesec, v tujini se cene za osebno svetovanje na področju spletne optimizacije, začne pri 500€ in več.
V povezavi s cenami SEO storitev, sicer bolj za tiste, ki naročate optimizacijo spletnih strani, ne želite pa SEO optimizacije “pospraviti pod lastno streho”, je na našem blogu, objavljen tudi prispevek v katerem smo pojasnjevali Zakaj se cena za SEO optimizacijo razlikuje tudi v istih panogah. Priporočamo za iskalce SEO outsourcinga.
Možnosti financiranja v SEO izobraževanje in izgradnjo SEO kanala
SEO svetovanje oz. pridobitev SEO znanj, kot vidite, vsaj pri resnih SEO strokovnjakih in ponudnikih kot so profesionalne SEO agencije, ni poceni.
Kar je razumljivo, saj sodi SEO optimizacija med digitalno marketinške investicije, ki za večino podjetij (potem, ko je sistem optimizacije spletnih strani, na internetnih straneh, podjetij), dograjen in utečen, med ene izmed glavnih kanalov, ki zagotavljajo gradnjo lastne spletne publike, neodvisno od plačljivih spletnih kampanj, na katerem koli drugem spletnem kanalu. Vse več podjetij zato investicijo v SEO načrtuje in strateško zastavlja na dolgi rok, financiranje investicije pa izvede preko najrazličnejših možnosti (digitalni vavčerji in spodbue, najrazličnejše kreditne možnosti, itd..).
Do informativnega izračuna kredita za financiranje razvoja digitalnega SEO kanala, pridete tudi čez povezavo Abanke – informativni izračun kredita.
Viri:
1 – Local SEO benefits