Kako strukturirati spletno stran
Posted on September 7, 2022 | By Andrej
Na spletu dan danes obstaja preko 1,14 milijard spletnih strani, vsi avtorji teh spletnih strani pa s svojo spletno stranjo poskušajo priti na vrh spletnih iskanj. Le na prvem mestu spletnih iskalnikov lahko spletne strani dosežejo svoj popoln potencial. To nam pove, da je na spletu ogromno konkurence, zato vam bomo v tem članku razložili kako strukturirati spletno stran za najboljše SEO rezultate.
Kako začeti s strukturiranjem spletne strani
Preden lahko začnemo graditi in strukturirati svojo spletno stran, moramo najprej določiti nekaj stvari. Prva izmed teh stvari je seveda vsebina spletne strani. Odločiti se moramo kakšno vsebino bomo prikazovali na svoji spletni strani, ali bo ta vsebina prodajna ali informativna. Določiti moramo tudi temo celotne spletne strani.
V tem delu konstrukcije moramo določiti ključno besedo spletne strani. Ključna beseda je besedna zveza, ki jo ljudje vpišejo v spletne iskalnike, z namenom, da jim ti vrnejo določene spletne strani. Cilj vsake spletne strani je, da se uvrsti prva na ključni besedi, na katero cilja.
Da določimo pravilno ključno besedo moramo upoštevati veliko spremenljivk. Ključne besede imajo namreč mnogo lastnosti, katere moramo pred začetkom strukturiranja spletne strani pregledati. Pregledati moramo iskalni volumen, težavnost ter iskalni namen ključne besede.
Iskalni volumen ter težavnost ključne besede lahko pregledamo s SEO orodji, kot je ubersuggest ali keyword surfer. Za odkritje iskalnega namena ključne besede pa bomo morali pregledati prvih 3 do 5 spletnih strani na izbrani ključni besedi s privatnim iskalnikom, kot je startpage.
Zadnji del priprav za strukturiranje spletne strani je grajenje zasnove spletne strani. Da lahko strukturiramo najboljšo možno spletno stran si moramo pred samo gradnjo sestaviti kratko zasnovo vsebine in elementov na spletni strani. V to zasnovo vključimo naslove, podnaslove, kratke opise odstavkov in načrt postavljanja slik. V zasnovo podrobno vpišemo kako strukturirati spletno stran.
Primer uporabe orodja ubersuggest na ključni besedi naravni probiotiki
Kot primer za uporabo SEO orodja ubersuggest lahko uporabimo ključno besedo naravni probiotiki. Kot lahko vidimo na spodnji sliki ima ključna beseda naravni probiotiki iskalni volumen 390 ljudi na mesec. Težavnost ključne besede je 30, kar spada pod lahko.
Tukaj pa uporabljamo samo brezplačno verzijo orodja, plačana verzija nam ponudi še več podatkov ter več kot tri iskanja na dan. Plačana verzija nam ponudi tudi vpogled v graf, ki prikazuje odvisnost od časa z iskalnim namenom. Tako lahko v naprej probamo predvideti, katere ključne besede bodo pridobile višji iskalni namen.
Spletno orodje ubersuggest nam prikaže tudi vodilne spletne strani na vnešeni ključni besedi. V našem primeru je to spletna stran Norma.si naravni probiotiki.
Pregled iskalnega namena na ključni besedi počivalniki
Kot primer za pregled iskalnega namena preko anonimnih iskalnikov bomo vzeli ključno besedo počivalniki. Ta ključna beseda ima iskalni volumen 2900 ljudi na mesec, kar pomeni, da imajo tam spletne strani že veliko konkurence. Orodje, ki ga bomo uporabili je anonimni iskalnik startpage, ki prikazuje rezultate identične google iskalniku, le da ob prikazovanju rezultatov ne upošteva naše lokacije in zgodovine iskanja.
Če v spletni iskalnik startpage vpišemo ključno besedo počivalniki, bomo videli, da je prvih 5 spletnih strani prodajnih. To so spletne trgovine, kot je Pohištvo123.si počivalniki. Po tem lahko sklepamo, da je iskalni namen ključne besede počivalniki nakupen.
Ključne besede s nakupnim namenom imajo običajno višje iskalne volumne ter višjo težavnost. To je zato, ker so spletne trgovine bolj zainteresirane za visoko uvrščanje, saj imajo več na kocki. To lahko vidimo tudi na spletnih straneh kot je Paintball-Ljubljana.si, ki cilja na ključno besedo laser tag.
Kako strukturirati spletno stran
Spletne strani lahko zgradimo na več načinov in v večih različnih okoljih. Najlažje ter najhitreje lahko to naredimo na urejevalniku spletnih strani wordpress. WordPress je odprtokodni urejevalnik za spletne strani. Uporablja ga večina spletnih strani, saj je brezplačen in ima zelo razvita orodja, ki jih lahko doda vsak uporabnik. WordPress se je tudi najlažje naučiti, če vas zanima, kako strukturirati spletno stran.
Pomembno je, da dobro poznamo vsebino, ki jo bomo naložili na spletno stran ter da se držimo zasnove spletne strani, ki smo jo napisali v prejšnjem poglavju. Najboljši potek dela je, da najprej zapišemo naslove ter podnaslove, nato pa vnesemo vsebino. Tukaj lahko tudi začnemo s dodajanjem slik ter drugih medijev.
Nato moramo spletno stran optimizirati za naš izbran spletni iskalnik. Ker je trenutno najbolj razširjen ter uporabljen spletni iskalnik Google, je najbolje, da svojo optimizacijo prilagodite temu spletnemu iskalniku.
Onsite optimizacija poteka tako, da spletno stran pregledamo, da se drži vseh osnovnih onsite SEO pravil. Upoštevanje teh pravil bo spletni iskalnik Google zaznal ter nas posledično višje uvrstil na naši izbrani ključni besedi. Ta pravila se ves čas posodabljajo, zato je dobro, da imamo vsaj en konstanten vir SEO informacij. Najboljša informativna spletna stran za SEO v Sloveniji je SEO-Praktik.si, zato vam priporočamo, da se o SEO učite od te spletne strani.
Osnovna SEO pravila, ki jih moramo upoštevati pri onsite optimizaciji so:
- Vsebina spletne strani mora biti dovolj obširna, minimalno 300 besed, to število se veča s težavnostjo ključne besede. Vsebina mora biti tudi enakomerno porazdeljena med različnimi tipi medijev, kot so tekst, slike in mediji.
- Naša spletna stran mora vključevati izbrano ključno besedo čim več krat. Ključno besedo moramo večkrat omeniti v tekstu, omeniti pa jo moramo tudi v naslovih, podnaslovih, alt tekstu slik ter v meta opisu spletne strani.
- Spletna stran mora vključevati vsaj minimalno število notranjih ter zunanjih povezav. Notranje povezave so povezave, ki vodijo do podstrani spletne strani na kateri pišemo, zunanje povezave pa vodijo do tujih spletnih strani.
NAMIG: Ustrezni in SEO optimizirani strukturi spletne strani sledi offsite SEO optimizacija. Če želite vašo skrbno strukturirano spletno stran, ki ste jo tudi SEO ustrezno onsite optimizirali, uvrstiti na Googlu na prve pozicije tudi z generičnimi, t.i. težkimi ključnimi besedami, potem v svoje SEO aktivnosti, obvezno vključite še offsite SEO optimizacijo. Podrobneje o tem kaj je offsite SEO in kako graditi močne povezave za vaše spletne strani tako, da boste dosegali želene uvrtitvene rezultate, najdete v članku na povezavi.
Primer strukture spletne strani na spletni trgovini glukozamin
Spletna stran glukozamin je odličen primer zelo dobre strukture spletne strani. Na spodnji sliki lahko namreč vidimo, kako podjetje Lekarna Soča v ospredje postavi izdelek glukozamin, z namenom, da dobi pozornost stranke. Na desni strani slike produkta spletna stran prikaže podatke v obliki teksta. Ti služijo informiranju stranke ter kot tekstovna vsebina za spletno stran.
Vidno je, kako strukturirati spletno stran in da so avtorji spletne strani premislili optimizacijo spletne strani. Spletna stran glukozamin namreč vključuje veliko različnih vrst medijev ter ima veliko vsebine. Spletna stran tudi vsebuje 280 povezav, večina teh je notranjih. Pod predstavo izdelka pa lahko najdemo še podroben opis izdelka, ki služi kot dodatna vsebina na spletni strani.